Unitmanager Vergunningen Bouw

32 - 36 uur per week

Personeel, financiën, bestuurlijke gevoelige zaken en strategische discussies op concernniveau. Jij draait jouw hand er niet voor om. Jij bent die coachend leider met affiniteit met het fysiek domein die graag in de publieke sector opereert.

Waar kom je te werken?

Bedrijven, woonwijken, openbare gebouwen en natuurgebieden: dat is het werkveld van de specialisten van een omgevingsdienst. Of je nu adviseert, vergunningen verleent of toezicht houdt en handhaaft. Of je nu op kantoor werkt, bedrijven bezoekt of erop uittrekt bij overlast of calamiteiten. Je zet je altijd in voor mens, natuur en milieu in jouw regio. Bij een omgevingsdienst maak je écht het verschil voor de directe omgeving. En dat samen met en voor gemeenten en Provincie. 

De inwoners en bedrijven in Zuid-Holland Zuid kunnen op ons rekenen. Met ongeveer 250 medewerkers hebben wij veel expertise in huis. De veelzijdige en complexe omgeving daagt ons uit om elke dag het beste uit onszelf te halen, te blijven leren en onszelf te blijven ontwikkelen.  

Wie zijn wij?
We zoeken een unitmanager voor de Unit Regulering Bouw en Brandveiligheid. Een unit van zo'n 30 vaste medewerkers die zich bezighouden met het verlenen van vergunningen met name op het gebied van bouwen en brandveiligheid. Deze taak voeren we uit voor 3 gemeenten en de provincie Zuid-Holland. Het team bestaat uit een mix van ervaren krachten en enthousiast talent. Het is een betrokken club mensen die naast een hart voor de inhoud van het werk ook een hart voor elkaar heeft.  

Je vormt daarnaast een team met de andere unitmanagers binnen de organisatie. Met hen werk je samen en deel je kennis waardoor je elkaar verder brengt. 

Wat ga je doen?

Als manager ben jij verantwoordelijk voor het optimale functioneren en de prestaties van jouw unit. Je weet wat jouw team nodig heeft en zorgt samen voor uitstekende dienstverlening bij OZHZ. Je signaleert kansen voor groei en ontwikkeling en betrekt je team bij de organisatiedoelen en integrale thema’s. Bij OZHZ werken we met zelforganiserende teams; jij stelt de kaders en faciliteert je team, zodat zij zelfstandig hun werk kunnen uitvoeren op de manier die hen het beste past.  

  In deze dynamische functie ben je integraal verantwoordelijk voor alles wat jouw unit betreft: van personele capaciteit tot financiën. Je investeert veel tijd in het motiveren en binden van je medewerkers, en vertrouwt op hun expertise voor de inhoud van de producten. Gedetailleerde inhoudelijke kennis is niet noodzakelijk, maar een sterke affiniteit met het werkveld is wel belangrijk.  

  Samen met je collega-unitmanagers ben jij een voorbeeld binnen de organisatie. Je participeert actief in het team van unitmanagers, en je adviseert het directieteam over visie en beleid en draagt bij aan dienstbrede opgaven. Daarnaast ben je een belangrijke vertegenwoordiger van OZHZ in externe netwerken en overleggen.  

Wat neem je mee?

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau. 
  • Relevante, recente werkervaring in een managementfunctie bij voorkeur binnen het fysieke domein. 
  • Ervaring met het werken met zelforganiserende teams is een pré. 
  • Bestuurlijke sensitiviteit is een must. 
  • Je beschikt over strategische denkkracht. 
  • Coachend leiderschap is iets wat jou van nature goed afgaat. 

Wat bieden we jou?

Naast een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar voor 32 tot 36 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband, kun je rekenen op: 

  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 7.417,-  op basis van een 36-urige werkweek (schaal 13 van de Cao SGO); 
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Dit komt bovenop je maandsalaris. Je kunt ervoor kiezen om dit te laten uitbetalen of in te zetten voor bijvoorbeeld: 
    • extra verlofdagen 
    • een fietsregeling 
    • het inkopen van extra pensioen 
    • de contributie van je sportvereniging 
  • Flexibel werken. In de meeste functies werk je tijd- en plaats onafhankelijk. Dit geef je zelf vorm, in overleg met je collega's en afhankelijk van wat je functie van je vraagt; 
  • Een laptop en mobiele telefoon;  
  • Woon-werk reiskostenvergoeding. Reis je met het openbaar vervoer? Dan krijg je deze kosten 100% vergoed; 
  • Ouderschapsverlof; 
  • Een goede pensioenregeling bij ABP. 

Solliciteren of meer weten?

Ben je enthousiast? Solliciteer direct online. Je kunt solliciteren met je cv en een motivatie. Dat mag natuurlijk per brief, maar stel je je liever op een andere manier aan ons voor? Leuk! Kies vooral wat bij jou past.  

Na ontvangst van je sollicitatie zullen we deze zo snel mogelijk bekijken en hoor je of je uitgenodigd wordt voor een gesprek. Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Marloes Tolsma (adjunct directeur) via 06 – 12 20 23 52. Voor vragen over de werving- en selectieprocedure mag je contact opnemen met team Werving via 078 – 770 80 30.

Meld je aan voor het OZHZ Koffiemoment!

Op vrijdagmiddag 6 december kun je, onder het genot van een kop koffie, kort kennismaken met de manager van deze functie en de sfeer binnen onze organisatie proeven.  Aanmelden kan t/m 3 december, via We ontmoeten je graag – OZHZ.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.