Financieel medewerker

32 - 36 uur per week

Heb jij oog voor cijfers en processen én help je collega’s graag vooruit met heldere inzichten? Als financieel adviseur werk je met rapportages, dashboards en projectgegevens die ertoe doen. Jouw scherpe blik op financiën hebben we hard nodig.

Waar kom je te werken?

Je komt terecht in ons team Financiën. Een team dat naast jou bestaat uit 5 zeer betrokken collega's. Je werkt daarnaast nauw samen met team Control en staat veel in contact met alle andere collega's uit de organisatie die zich bezig houden met het invoeren van financiële verplichtingen.

Je zult je snel thuis voelen als je houdt van reuring, gezelligheid en hard werken!

Wie zijn wij?

Bedrijven, woonwijken, openbare gebouwen en natuurgebieden: dat is het werkveld van de specialisten van OZHZ. De inwoners en bedrijven in Zuid-Holland Zuid kunnen op ons rekenen. Met advies, vergunningverlening, toezicht en handhaving dragen wij bij aan een fijne omgeving om in te wonen, te werken en te recreëren. Met ongeveer 250 medewerkers hebben wij veel expertise in huis en verbinden we kennis en ervaring in de regio. Al het werk dat wij uitvoeren, doen we in opdracht van en samen met de gemeenten en de provincie.

Wat ga je doen?

Als financieel adviseur werk je aan uiteenlopende financiële en administratieve werkzaamheden. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van standaard financiële rapportages in nauwe samenwerking met Control en relatiebeheer. Deze rapportages worden grotendeels gegenereerd in dashboards, waarvoor je relevante data verzamelt en verwerkt. Je hebt een belangrijke rol in het budgetteringsproces van jaarprogramma’s en zorgt voor een juiste uitvoering van de voorschotfacturatie en eindafrekening. Daarnaast bewaak je de voortgang van projecten en houd je de kwaliteit van de projectadministratie scherp in het oog. Je bent het eerste aanspreekpunt voor collega’s bij financiële vragen over rapportages en administratie en geeft collega’s instructies over financiële werkprocessen.

Verder ga je als financieel adviseur aan de slag met:

  • Opstellen van financiële rapportages op basis van standaard formats en beschikbare dashboards.
  • Signaleren van knelpunten en voorstellen doen voor procesverbetering.
  • Meedenken over doorontwikkeling en het gebruik van dashboards binnen de organisatie.
    Tijdig factureren en correct afsluiten van projecten.
  • Gebruiken en verbeteren van de financiële applicatie als key-user.

Wat neem je mee?

Je bent nauwkeurig, analytisch en vindt het belangrijk om grip te houden op cijfers en processen. Je werkt zelfstandig, maar stemt af waar nodig. Je weet informatie helder over te brengen, ook aan collega’s zonder financiële achtergrond. Je kijkt verder dan alleen de getallen en overziet wat jouw advies betekent voor de organisatie. Daarbij werk je met aandacht en een scherp oog voor detail.

Daarnaast beschik jij als financieel adviseur over:

  • Hbo werk- en denkniveau.
  • Bij voorkeur ervaring in een vergelijkbare functie binnen de overheid.
  • Bij voorkeur ervaring met de financiële applicatie AFAS.
  • Affiniteit met dashboards en bij voorkeur ervaring met Power BI.
  • Gevorderde kennis van Excel, inclusief ervaring met complexe bestanden, formules en verwijzingen.

Beschik je niet over alle functie-eisen, maar denk je wel dat jij de beste kandidaat bent? We nodigen je van harte uit om te solliciteren. 

Wat bieden we jou?

Naast een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar voor 32 – 36 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband, kun je rekenen op:

  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 5,313,-  op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10 van de Cao SGO).
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Dit komt bovenop je maandsalaris. Je kunt ervoor kiezen om dit te laten uitbetalen of in te zetten voor bijvoorbeeld:
    • extra verlofdagen
    • een fietsregeling
    • het inkopen van extra pensioen
    • de contributie van je sportvereniging
  • Flexibel werken. In de meeste functies werk je tijd- en plaats onafhankelijk. Dit geef je zelf vorm, in overleg met je collega's en afhankelijk van wat je functie van je vraagt.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • Woon-werk reiskostenvergoeding. Reis je met het openbaar vervoer? Dan krijg je deze kosten 100% vergoed.
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van ouderschapsverlof, een goede pensioenregeling en collectieve premiekorting.

Solliciteren of meer weten?

Ben je enthousiast? Solliciteer direct online. Je kunt solliciteren met je CV en een motivatie. Dat mag natuurlijk per brief, maar stel je je liever op een andere manier aan ons voor? Leuk! Kies vooral wat bij jou past.

Na ontvangst van je sollicitatie zullen we deze zo snel mogelijk bekijken en hoor je of je uitgenodigd wordt voor een gesprek. Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Naomi van Hulst – Sukel (Unitmanager) via 06 – 28 89 19 24 Voor vragen over de werving- en selectieprocedure mag je contact opnemen met team Werving via 078 – 770 80 30.

Iedereen die bij OZHZ komt werken moet een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) hebben. Deze kosten worden vergoed.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.